reklama

Ako náš panelák vyhral tohto roku v lotérii

Neviem ako v ostatných slovenských mestách, ale v mojom rodnom meste funguje zvláštna lotéria. Zúčastňujú sa jej povinne občania, ktorí patria pod jedného z dvoch správcov bytov (OSBD). Výsledky sa zverejňujú vždy na prelome mája a júna a či dotyčný občan vyhral, sa dozvie z lotériového lístka s názvom Vyúčtovanie nákladov spojených s užívaním bytu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)

 Náš správca si dlho lámal hlavu nad tým, ako pokryť straty, ktoré každoročne spôsobuje nedokonalá izolácia, rôzne typy únikov tepla či prasknuté potrubia. Až jedného dňa prišiel na úžasnú myšlienku. Každý rok zhodí tieto straty na rôznych sídliskách na jednu bytovku. Každý rok si to zlízne jedna a ostatní si môžu gratulovať, že ich to minulo.

 Tejto lotérie som sa aktívne zúčastnila až tohto roku, aj keď skúsenosti mám aj z minulého roku. Vtedy sme totiž kúpili byt a vyúčtovanie prišlo vlastne predchádzajúcemu majiteľovi. Keďže sme ho už nezohnali, výhru sme si išli vybrať my. Veľmi rýchlo sme zistili, že sme pomaly jediní, kto má v našej bytovke výhru (tzv. preplatok). Ostatní už také šťastie nemali, ostatne pripisujem to šťastiu začiatočníka. Náš panelák sa minulého roku nestal výhercom, ale sponzorom lotérie. Pri pozornom preštudovaní všetkých výpočtov, ktorým náš správca dospel ku konečnému výsledku, som ostala v šoku. Reálna spotreba je jedna vec, ale výška koeficientov, ktoré si správca zadal a ktorými sa táto reálna spotreba násobí, ma "pobavila".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Povedala som si, že reku "vitaj v reálnom živote", pretože dovtedy som bývala v rodinnom dome s rodičmi a pojmy ako korigované jednotky a koeficienty mi nič nehovorili. S manželom sme boli radi, že predchádzajúci majiteľ platil toľko, že sa aj napriek "výpalníckym" koeficientom, nejaká maličká sumička zvýšila. Trochu vydesená som začala sledovať spotrebu všetkého, čo sa dalo odmerať (voda, plyn, teplo, elektrina...), aby som sa vedela dopredu pripraviť na príchod tohtoročného lístka. Vychádzala som z údajov, ktoré udával správca na vyúčtovaní. Vyzeralo to nádejne, keďže sme v byte pol roka nebývali, lebo prechádzal rekonštrukciou. No aj tak s malou dušičkou som čakala na deň D.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 A on prišiel. Minulý piatok. A... opäť výhra... a ešte aká. Suma sa rovná 1/2 ceny, ktorú som zaplatila za našu dovolenku v Tunisku počas hlavnej sezóny na 15 dní pre dve osoby. Ako je to možné? Neveriacky som pustila do študovania cien a koeficientov a korigovaných jednotiek... Sedela som a zízala na miluročné a tohtoročné vyúčtovanie a nechápala, ako je možné, že v dobe keď všetko ide hore, nám správca zázračne znížil cenu za teplo, "výpalnícke" koeficienty upravil na "charitatívne". Už ma vôbec netrápilo, že som pred mesiacom nevyhrala tú tretiu cenu v lote. Bola som blízko, len jedno jediné číslo, 16 namiesto 17...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Náš správca to totiž vedel a tak to zariadil. Len škoda, že ľudia z paneláka, ktorý stojí o 50m ďalej tohto roku také šťastie nemali. Ale čo už, spravodlivosť predsa musí byť... aj keby na chleba nebolo.

Jana Černegová

Jana Černegová

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som 25-ročná pracujúca študentka. Som svetoobčianka, ktorá sa snaží nazareť na veci globálne, no a práve preto ju trápia a tešia veci lokálne. Zoznam autorových rubrík:  spoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu